De Pirelli Scorpion Winter band is ontworpen om te passen op moderne SUV's en CUV's, met speciale aandacht voor het premium segment. Het biedt een belangrijke bijdrage aan de veiligheid van bestuurders door een hoog niveau van stabiliteit en controle te bieden in sneeuw-, natte en droge omstandigheden.
- Hoge prestaties op sneeuw (remmen, hanteerbaarheid en tractie).
- Uitstekend remmen en hanteerbaarheid (in natte en droge omstandigheden bij lage temperaturen).
- Lage geluidsproductie en rolweerstand.
Het heeft longitudinale groeven in twee en vier versies voor uitstekende hanteerbaarheid en remprestaties op nat wegdek. Zijn profielvorm biedt progressieve en responsieve hanteerbaarheid in droge omstandigheden.
Het ontwerp van het directionele en symmetrische loopvlakpatroon met een modulaire blokgeometrie en een verbeterde lamellenindeling verbetert de hanteerbaarheid op besneeuwde oppervlakken en vermindert de remafstand onder diverse winterse rijomstandigheden. Het verbetert ook de tractie, de zijdelingse kracht tijdens bochten, slalommen en rijstrookwisselingen.
De nieuwe loopvlaksamenstelling biedt een laag brandstofverbruik en maximale grip zowel op sneeuw als op natte wegdekken.
Het is uitgerust met ELECT™ technologie, speciaal ontwikkeld voor high-performance elektrische en hybride voertuigen. Banden gemarkeerd met ELECT™ op de zijwand zijn in lijn met de Perfect Fit strategie.
Het is ook uitgerust met RUN FLAT technologie die een grotere controle over de auto biedt in noodsituaties en u in staat stelt om veilig door te rijden, zelfs bij snel verlies van bandenspanning.
Het PIRELLI NOISE CANCELLING SYSTEM™ (PNCS) is een technologie die in staat is om het geluid binnen het voertuig te verminderen door middel van een geluidsabsorberend apparaat dat is aangebracht op de binnenomtrek van de band, waardoor het geluid met de helft wordt verminderd.
Ten slotte maakt de SEAL INSIDE™ technologie het mogelijk om door te rijden zonder lucht te verliezen, zelfs nadat de band is doorboord door een extern object, waardoor bijna 85% van de mogelijke oorzaken van onbedoeld luchtverlies wordt gedekt.